کلبه چوبی من

تاریخی.فرهنگی.اجتماعی

کلبه چوبی من

تاریخی.فرهنگی.اجتماعی

اخرین پیامبر توحیدی(قسمت اخر)

(ادامه)

پس محقق است که دین مهر در زمان هوشنگ پیشدادی تا زرتشت بر جامعه ایران مسلط بوده است.این دین دارای ۷ مقام پر ریاضت بوده که ۳ تای ان (کلاغ .نامزدی .جنگاور)از سن ۵ تا ۱۵ سالگی اجباری بوده است.در روره کلاغ و نامزدی ابتدا سواد خواندن و نوشتن و سپس اصول و فروع دین اموخته شده و پس از ان به ۲ بخش ورزش و علوم اجتماعی تقسیم می شد .در ورزش تاکید بر دومیدانی.شنا .طاقت در شرایط سخت.صخره نوردی.چوگان.اسب سواری و...و در علوم اجتماعی تاکید بر خداشناسی.اشا(راستی)پیمان داری.جوانمردی.دادگری و....می شده.در مقام جنگاور علوم و فنون رزمی و جنگی اموزش داده می شد که نیمی از ده سال را شامل می شد.

چهار مقام دیگر اگر چه اجباری نبود اما امتیازات ویژه ای داشت بطور نمونه .شاهان (فرمانداران)ازمقام چهارم.پادشاهان (استانداران)از مقام پنجم.فرمانداران کل و اعضا مجلس مهستان (که وظیفه اشان عزل و نصب شاهنشاه بود مانند خلع جمشید که توسط این مجلس صورت گرفت)از مقام ششم انتخاب می شدند.

مقام هفتم رفیع ترین مقام بود و ورود به ان بسیار مشگل بوده و کسی که وارد ان می شد میتوانست با خدا گفتگو کند .اکنون بر ما محقق است که جمشید و کیکاوس و زرتشت(ع) که به معراج رفتن به این مقام دست یافته بودند. 

و زرتشت در این مقام توانست بعثت نموده وتوانست دین مهر را اصلاح نماید.پس در حقیقت دین زرتشت اصلاح شده دین مهر است.

               حال پیامبر این دین با عظمت کیست؟

دینی که تا سال چهلم فرمانروائی گشتاسب یگانه دین توحیدی بشر بوده توسط حضرت ــ مه اباد ـــ (اباد بزرگ) فرمانروای با تقوای ایران و ایچ در ۳۵۹۳ سال قبل از زرتشت بنیان گذاری شد.

چقدر مایه تاسف است که اکثر ما ایرانیان حتی از وجود این دین الهی بی خبریم اما مخوف ترین سازمان استعماری جهان و انگلیس (فراماسونری) بر قواعد دین مهر پایه ریزی شده است.

سعید

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد